poniedziałek, 22 maja 2017

temperatura

jaki to ma związek z pompami ciepła firmy SmartHeat ? Inwerterowe PC (gruntowe) to jak dla mnie najlepsze rozwiązanie ale poza firmą SmartHeat nie znalazłem żadnej, które moc maksymalna była rzędu 7-8 kW a minimalna ok 2kW jaki to ma związek z pompami ciepła firmy SmartHeat ? Około 4.4 niezależnie od temperatury powietrza. Większość powietrznych pomp ciepła przy -10 (czasami przy -15) włącza grzałki a i tak COP nie jest jakieś powalające. Takie zimy jak tegoroczna nie będą co roku. U mnie (nie est to biegun zimna) parę lat temu przez ok tydzień utrzymywała się temperatura na poziomie ok -30 Inwerterowe PC (gruntowe) to jak dla mnie najlepsze rozwiązanie ale poza firmą SmartHeat nie znalazłem żadnej, które moc maksymalna była rzędu 7-8 kW a minimalna ok 2kW Tak a propos jaką pompę wybrać (gruntową czy powietrzną) zrobiłem sobie kalkulator w Excelu. Wprowadziłem tam dane o temperaturze powietrza ze stacji meteo w Krakowie za sezon grzewczy 2005/2006 (wyglądały na najniższe w zakresie dostępnych danych), potem oszacowałem straty ciepła przez przenikanie oraz wentylację grawitacyjną potem w osobnym arkuszu dodałem obliczeniowe zyski cieplne od użytkowników i sprzętu i dostałem ciekawy wykres obrazujący jak dużo energii jest średnio(rocznie) potrzebne w danym zakresie temperatur. Temperatury podzieliłem na zakresy co 2 deg C od 20 do -20. Wynika z nich , że najwięcej energii będzie przypadać na temperatury z zakresu od -10 do 0. Teraz będę mógł porównywać szacunkowe koszty ogrzewania różnymi pompami ciepła (powietrzne/gruntowe). co do tego maja grzałki .Jak dobierzesz pompę na -20 C to zdne grzałki sie nie włączą do -20 C Poniżej i owszem Ale nawet dobrze dobrany kocioł na gaz zapewnia moc do -20C Wszyscy instalatorzy i firmy z którymi klimatyzacja ursynów sie kontaktowałem twierdziły, że pompa powinna być albo niedowymiarowana (dla temperatury obliczeniowej -20 C) albo co najwyżej na tą temperaturę dobrana. Gdyby dobrać na te -30 to pompa będzie miała za dużą moc i będzie taktowała (no może poza tymi inwerterowymi, ale one i tak mogą zacząć taktować gdy temperatura na zewnątrz wzrośnie tak, że nawet przy minimalnej możliwej szybkości pracy sprężarki jej moc będzie za duża a należy pamiętać iż sprawność powietrznych pomp rośnie z temperaturą) i krócej będzie żyła Ponadto duża część pomp PW wyłącza się przy -10, -15 C i grzeje TYLKO grzałkami. Mało tego, grzejnik dobiera się na te -20 C (-16 zależnie od strefy) Wszyscy instalatorzy i firmy z którymi sie kontaktowałem twierdziły, że pompa powinna być albo niedowymiarowana (dla temperatury obliczeniowej -20 C) albo co najwyżej na tą temperaturę dobrana. Gdyby dobrać na te -30 to pompa będzie miała za dużą moc i będzie taktowała (no może poza tymi inwerterowymi, ale one i tak mogą zacząć taktować gdy temperatura na zewnątrz wzrośnie tak, że nawet przy minimalnej możliwej szybkości pracy sprężarki http://klimatyzacjapolska.pl jej moc będzie za duża a należy pamiętać iż sprawność powietrznych pomp rośnie z temperaturą) i krócej będzie żyła Ponadto duża część pomp PW wyłącza się przy -10, -15 C i grzeje TYLKO grzałkami. No i ta -30 C przez tydzień z przed kilku lat .Sam przeczytaj jeszcze raz. A prąd to ci wyłączyli kiedyś? co nie zmienia faktu ,że scop dla powietrznej jest ok 3 a gruntowej ok 4 (i spadnie znacznie dla -30 C) Policz różnice w kosztach i w eksploatacji i samo wyjdzie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz