piątek, 4 maja 2018

komin

10 000 - tyle twierdzi sąsiad, że to kosztuje w opcji prowadzenia 500m, nie przez naszą działkę.

40 000 - taki jest faktyczny koszt w przypadku jak sąsiad wybierze opcję 500m, nie przez naszą działkę. Dzwoniłem w swoim imieniu do firmy która się zajmuje prowadzeniem instalacji elektrycznych. Powiedzieli, że koszt to np. kabel - 50 zł mb. , Roboty ziemne - 12 000, projekt kolejne - 6 000 to zależy, jeśli miałbym przez pół działki linię napowietrzną i miałbym do wyboru: przekopać sad, ogród albo pociągnąć tą linię przez drugie pół działki? Tak, zastanawiałbym się - zależy jak wygląda te drugie pół działki. Ja mam akurat linię napowietrzną w poprzek działki z prądem dla sąsiada, jak pisałem sami mamy przyłącze poprowadzone w ziemii, ten wiszący kabel jest ukryty w koronie wielkiego orzecha, nie przeszkadza mi poza tym, że będę się musiał nagimnastykować, żeby wyciąć śliwkę która też jest w okolicy kabla - więc trochę się boję, że może tę linię zerwać ile zużywa palnik dyżurny- świeczka w piecu gazowym CO. Spotkałem sie z opiniami że 1m3 na dobę. Zastanawiam się czy nie wymienić pieca z palnikiem dyżurnym. Ma już 10 lat. Nowy bedzie miał modulator na palniku głównym co zaoszczedzi około 10% gazu i do tego zapłon piezo co 1m3/dobe więc po dwóch latach powinno się zwrócić.Do diabła z wymiennikiem i podgrzewaniem go jedną świeczką!
Zapominacie o ważnym elemencie tego układu!
KOMIN tam jest!
Jak będzie zimny to zanim "załapie" można się nieźle obłykać spalin - a to niezdrowo!
Ta świeczka stale utrzymuje w nim ciąg!
To niegłupie i tanio pracujące zabezpieczenie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz