poniedziałek, 22 maja 2017

wahanie

Skoro podczas postoju masz 12 C a podczas pracy 3.2-3.6 to delta jest na poziomie 8-9 stopni to chyba troche za dużo. Zastanawiam się co oznacza funkcja "czas przetaczania" Normalnie mam auto, ale waham się czy nie przestać grzać. I czy właśnie w tej funkcji nie powinienem zmienić na Lato lub tylko cwu?Rejestr BAE to temperatura aktywacji ogrzewania Rejestr BAF to czas od momentu gdy temperatura zmaleje poniżej temperatury aktywacji do momentu, gdy pompa zacznie grzać. Jeśli ustawisz odpowiednio niską wartość BAE (8... 10... 13 C ) i odpowiednio wysoką wartość czasu (np 12... 24 ... 36 h) to do czasu gdy te waruni nie zostaną spełnione pompa nie zacznie grzać CO a CWU będzie normalnie działać. Dobrze dobierając wartość obu rejestrów jesteś w stanie tak skonfigurować swoją pompę, że gdy na jesień zacznie robić się chłodno to ona sama stopniowo zacznie dogrzewanie domu. Ja chłodzę aktywnie, ale dopiero jak temperatura przekroczy 29 to pompa włącza sie automatycznie więc na razie nie chłodziłem zbyt często. Sprawność świetna, bo pompa pobiera w tym trybie ok 240-300 W/h a wytwarza od 3-5 kW/h chłodu. O COP-ie nie będę pisał bo niektórym się to nie podoba U mnie będzie z tym problem bo zyski słoneczne są dość duże (proporcjonalnie) w stosunku do zapotrzebowania domu na ogrzewanie, więc jeśli jest słonecznie, to w domu jest cieplej, a gdy jest pochmurno to chłodniej. Najbardziej jest to odczuwane w okresie przejściowym Bo może to śmieszne ale nawet nie wiem.jak wyłączyć grzanie co U mnie jak pompa nie pracuje to temperatura rośnie bo nagrzewa się od otoczenia, dlatego aby zmierzyć temperature jaka wraca z DZ to w czasie postoju pompy wymuszam recznie wlaczenie obiegówki DZ i po 6-8 minutach odczytuje temperature. Zobacz w wejściach w zakładce Sprężarka na końcu tej zakładki... może nie masz bo Tomek mówił coś o eksperymentalnym sofcie U mnie po około 2 czy 3 tygodniach doszedł do 5.3 . Tylko, że ja mam poziome DZ i większość pracy pompy to chyba idzie na CWU (ok 550 L/dobe) przy czym temperatura wody z sieci to ok 6-7 C a grzeje do 38/45 w drogiej/taniej taryfie od 2 tygodni, wczesniej caly czas grzalem do 38 wiec COP byl lepszy a teraz to mniejsze rachunki bede mial za prąd ale JAZ/SCOP gorszy. Pokazuje tam SCOP, chwilowy COP i co jak dla mnie jedno z ciekawszych to podaje chwilową moc grzewczą Wczoraj to bylo 5.3/3.6 przy 23% mocy inwertora czyli 30 Hz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz