piątek, 4 maja 2018

komin

10 000 - tyle twierdzi sąsiad, że to kosztuje w opcji prowadzenia 500m, nie przez naszą działkę.

40 000 - taki jest faktyczny koszt w przypadku jak sąsiad wybierze opcję 500m, nie przez naszą działkę. Dzwoniłem w swoim imieniu do firmy która się zajmuje prowadzeniem instalacji elektrycznych. Powiedzieli, że koszt to np. kabel - 50 zł mb. , Roboty ziemne - 12 000, projekt kolejne - 6 000 to zależy, jeśli miałbym przez pół działki linię napowietrzną i miałbym do wyboru: przekopać sad, ogród albo pociągnąć tą linię przez drugie pół działki? Tak, zastanawiałbym się - zależy jak wygląda te drugie pół działki. Ja mam akurat linię napowietrzną w poprzek działki z prądem dla sąsiada, jak pisałem sami mamy przyłącze poprowadzone w ziemii, ten wiszący kabel jest ukryty w koronie wielkiego orzecha, nie przeszkadza mi poza tym, że będę się musiał nagimnastykować, żeby wyciąć śliwkę która też jest w okolicy kabla - więc trochę się boję, że może tę linię zerwać ile zużywa palnik dyżurny- świeczka w piecu gazowym CO. Spotkałem sie z opiniami że 1m3 na dobę. Zastanawiam się czy nie wymienić pieca z palnikiem dyżurnym. Ma już 10 lat. Nowy bedzie miał modulator na palniku głównym co zaoszczedzi około 10% gazu i do tego zapłon piezo co 1m3/dobe więc po dwóch latach powinno się zwrócić.Do diabła z wymiennikiem i podgrzewaniem go jedną świeczką!
Zapominacie o ważnym elemencie tego układu!
KOMIN tam jest!
Jak będzie zimny to zanim "załapie" można się nieźle obłykać spalin - a to niezdrowo!
Ta świeczka stale utrzymuje w nim ciąg!
To niegłupie i tanio pracujące zabezpieczenie!

poziom

Popisałem nową umowę 42 zł pakiet komfortowy do tego kanały cyfra , cyfra film i sport
Co do płacenia nie miałem problemów (chyba blokują sygnał jeśli ktoś 3 miesiące nie płaci.
Do tego można w domu podzielić spliterem uprawnienia i mam spokój bo każdy ogląda co chce. Nasz dom stoi na tzw. kolonii wsi, i dochodzi do niego sieć elektryczna. Na sąsiedniej działce powstaje firma i chce z naszego domu podciągnąć prąd na swoją działkę. Nasz dom stoi na środku dużej działki, więc musieli by kopać przez podwórko, ogród sad itd. Dodam, że najbliższy punkt z którego mogliby oni podciągnąć prąd jest oddalony o 500 - 600m. Twierdzą, że koszt doprowadzenia 500m linii to 10 000zł ( w co nie wierze). Mówią, że lepiej się dogadać i podciągnąć od nas bo taniej i my coś na tym zarobimy. Od nas doprowadzenie prądu do ich działki to 50m. Dodam, że na naszej działce przy domu stoi ostatni słup elektryczny i to od niego ma być doprowadzony prąd.
Jak to jest czy muszę się zgodzić na poprowadzenie przyłącza elektrycznego na sąsiednią działkę?
2. Czy zażądać jakiegoś zadość uczynienia lub odszkodowania za straty? Jeśli tak to jakiego?
3. Jaki może być koszt doprowadzenia i podłączenia 500m linii energetycznej trójfazowej?

Z góry dziękuje za odpowiedzi a to muszą kopać? Skoro u Ciebie jest słup to niech u siebie też wkopią... u mnie po głównej ulicy też jest linia napowietrzna i gdybym miał słup to ZE pociągnąlby linię do słupa, słupa nie było, a my też woleliśmy pod ziemią, więc mamy od słupa w ulicy pod ziemią...  a na ile wyceniasz szkody? te które da się zniwelować (ponowne ułożenie kostki - może zacznie się zapadać) i te które niezbyt się da - nie wiem co masz w sadzie...

a zaproponuj im odszkowanie w wysokości 15000zł, może uznają, że koszt podłączenia się do innego punktu nie jestjednak taki wysoki w pierwszym poście pisałeś że koszt to 10 000zł w co nie wierzyłeś. Mi osobiście się wydało to  wuko Warszawa  zbyt niską kwotą - szczególnie jak trzeba by to puszczać przy drodze więc dochodzą uzgodnienia projekt, kierbud itp...

a teraz mówisz że sąsiad przesadził bo koszt to 40k ... to niby jak przesadził?

Na nic nie musisz się godzić-gdy występowałem do pana Burka o zezwolenie na przyłączenie -oczywiście za wynagrodzeniem to usłyszałem ,,nie bo nie,i jak dam to mi prądu zabraknie''.     

Odszkodowanie to sam sobie wymyśl  w miarę poniesionych przez ciebie strat.
1. Jak to jest czy muszę się zgodzić na poprowadzenie przyłącza elektrycznego na sąsiednią działkę?
2. Czy zażądać jakiegoś zadość uczynienia lub odszkodowania za straty? Jeśli tak to jakiego?
3. Jaki może być koszt doprowadzenia i podłączenia 500m linii energetycznej trójfazowej?

antena

Osobiście pod zabudowę g-k montowałem juz różne stelaże mn. geberit, grohe, TECE.... w zasadzie wszystkie bardzo podobnie z tym że proponował bym dać profile pionowe nie te do ścianek działowych tylko te grube jak do futryn (stalowe) to będzie dużo sztywniejsze i można jeszcze na wysokości górnej krawędzi stelaża zrobiż poprzeczką z profila i do niej też się umocować... naprawdą radzę zrobić to porządnie bo juz spotkałem się z przypadkami gdzie nie tylko pękały płyty gk ale przewracały się całe stelaże wraz z osobami kożystającymi z przybytku... (swoja drogą to dopiero musi być zaskoczenie) Pierwsze - bo wśród znajomych były kłopoty - a to nie zaksiegowane faktury, zapłacone a oni odcinali sygnał a potem chcieli kasę za uruchomienie, a to znowy jakieś weksle za sprzęt kiedyś były.. Czasem problemy z aktywacją..
Kto instalował ostatnio, niech powie, czy gładko no i jakie opłaty trzeba wnieść? Za wypożyczenie dekodera HD ile sobie liczą? Na stronie internetowej cisza na ten temat.. A talerz? konwetrer? Dają czy kupuję?
na początku grudnia wziąłem cyfrę, od razu ci mówię że ten dekoder za 1 grosz to jakieś padło , na karcie cyfry chodzi ale jakbyś miał splitter w instalacji to na karcie splittera zacina jak jasny gwint , kupiłem nowy po 2 dniach oglądania
od kilku lat, dekoder mamy swój, antena jest jedna zbiorcza na dachu, także kupiliśmy tylko kartę.

Nie wiem, jak wasi znajomi płacili za cyfrę, ale ja czasem mam nadpłatę czasem niedopłatę i nic mi nigdy nie odłączyli, normą jest, że płace z miesięcznym opóźnieniem.
też mam od dobrych kilku lat (no, oczywiście czasem trzeba było robić manewry typu wypowiedzenie umowy i zawarcie innej żeby mieć lepszą promocję  ) i jak dotąd żadnych problemów z płatnościami nie było, zarówno gotówka jak i polecenie zapłaty, w obu zdarzały się opóźnienia, kilka razy jakiś liścik przypominający (i dobrze, nie zawsze mam czas sprawdzić saldo akurat na tym koncie gdzie polecenie zapłaty - przypomną)
sprzęt z promocji złotówkowych rzeczywiście marnej jakosci, czasem trzeba kilka razy wymienić żeby trafić na stabilny egzemplarz, za to wymieniają bez problemu jeżeli tylko coś nie tak
HD nie mam to sie nie wypowiem
antena z polsatu będzie pasować
a z promo dla stałych klientów - faktycznie czasem warto zadzwonić, przypomnieć się i coś wytargować  a już szczególnie pod koniec umowy 
aha, i z nie wchodzę w umowy dłuższe niż 12-13 miesięcy
Jak już jesteś stałym klientem i płacisz jeden z wyższych abonamentów to zapomnij o propozycji z ich strony odnośnie jakiejś promocji, oczywiście to wszystko jest dla ciebie dostępne ale jak nie zadzwonisz nie wypytasz się sam to nikt ci tego nie powie. I tak średnio co pół roku dzwonimy do nich na infolinie, dopytujemy się, czy chcą nam coś zaproponować, albo co jest w promocji i dzięki temu mamy wszystkie programy i płacimy około 105 zł. czasami nawet 80 zł.
z płatnością to nie wiem jak jest , bo pierwszy abonament mam do 18 stycznia
No i jeszcze jedno. Mam Polsat. Czy będe musiała zdemontować talerz Polsatu i powiesić Cyfry, czy można podpiąć się pod ten, co jest? Ile bierze instalator? A co z tym dekoderem Polsatu - wyrzucam?

Poradźcie, waham się, lenistwo mówi - daj se spokój, i tak oglądasz raz na tydzień dziennik. Ale na cyfrze (TYLKO   ) jest National geografic, który uwielbiam. I nęci zmiana. Ale chciałabym bez nakładu i bezbolesnie..

wejście

 jest OK o tyle, że przykanalik powinien mieć większą średnicę, typowo daje się 160mm, szare pvc zamiast pomarańczowego to osobny (choć nie mniej ważny) temat.no to jak już będzie owinięty kablem grzewczym (moim zdaniem wystarczy separator substancji ropopochodnych    puścić na dole wzdłuż rury) to koniecznie trzeba ocieplić tą szarą pianką (albo czymś lepszym) żeby kabel nie grzał gruntu tylko rurę.Instalacje chciałbym rozprowadzić w podłodze poddasza (planowana wylewka ma mieć grubość 16cm), więc chyba kanały prostokątne byłby optymalne?
Mam wątpliwości, co do kanałów w łazienkach, czy można je zrobić tak aby nie przenosiły zapachów? Jakieś regulowane anemostaty przeustnice blokujace przepływ powietrza w drugą stronę, filtry inne cuda?
Ewentualnie wyprowadzić anemostaty nisko przed wejściem do tych pomieszczeń, co może również wspomóc wentylację grawitacyjną tych pomieszczeń i jednocześnie ogrzewać je trochę (uchylenie drzwi)mi się wydawało że stelaż np. duofix można zamontować zarówno w ściance działowej jak i do murowanej, zresztą instrukcja montażu mego geberita zawiera w sobie kilka opcji montażu, opcji dla tego samego stelaża...Geberit ma (w uproszczeniu) stelaże "klasyczne" które można też montować w zabudowie g-k z ogólnie dostępnych profili i stelaże do zabudowy g-k opartej na ich własnym systemie profili - nazywa się to GIS.
Proszę o wszelkie porady i sugestię
A czym one się różnią? Zwróć uwagę, że praktycznie przykręcenie stelaża, to odbywa się do podłogi. A tak chyba oba rodzaje się montuje. Reszta to jedynie skręcenie ze sobą profilu alu i stelaża jakimiś śrubami do metalu. ale może się nie znam
Wydaje mi się, że każdy stelaż tak można zamontować. Ja tak mam stelaż "Delfin" w łazience. Instalator również Grohe chciał tak wstawiać w kibelku.
System ma stanowić ogrzewanie budynku w jesienne dni i ewentualne dogrzewanie zimą.
Budynek wykonany z porothermu 30cm + planowane ocieplenie 12cm styro.
Dach wełna 15cm między krokwie + 10 cm
a ja w sumie to się dziwie ze to się tak będzie trzymać tej ściany działowej, nawet jeśli profile będą te grubsze i mocniejsze. czy taka ściana nie będzie pracować powodując pęknięcia na łączeniach płyt ?
Tych, którzy mają DGP proszę o informację jaki jest orientacyjny koszt wykonania takiej instalacji oraz namiary na sprawdzoną firme

remont

Planuję w na następnym roku remont domu który został wybudowany w 1955 roku. Dom nie ma żadnych planów i tutaj mam pytanie czy warto iść do architekta i zrobić plan domu. Jeśli specjalista od dachu stwierdzi że konstrukcja dachu jest w stanie dobrym nie będę zmieniał kształtu dachu i podnosił budynku, więc zgodnie z moimi informacjami nie muszę mieć pozwolenia na budowę. Prace które chcę przeprowadzić to: wymiana blachy na dachu, ocieplenie stropu drewnianego, hydroizolacja fundamentów i ocieplenie budynku, wyburzenie ganku który pewnie był dobudowany później.Przykanalik zrobiony z szarej rury i średnicy 110mm???? Ech, partactwo... jeśli tak wygląda przykanalik, to może reszta kanalizacji jest wykonana równie fachowo i tam gdzieś trzeba szukać przyczyny?

Teoretycznie kanalizacja nie powinna zamarznąć, ale ponieważ cały czas mamy, jak to ekoidioci twierdzą, ocieplenie klimatu, więc i oczywiście mrozy są z zimy na zimę większe a i pewnie jeszcze gorzej będzie, w miarę, jak nam się ten klimat dalej będzie ocieplał, więc kto wie...

Rurę wiosną odkopać, od góry przykryć paroma płytami styropianu fundamentowego, jak już robić, to porządnie, więc dałbym tam z 8-10cm.  W środku: nowa insstalacja hydrauliczna i elektryczna, wylanie posadzek, wyburzenie jednej ściany do połowy, nowe otwory drzwiowe i jeden okienny, nowe tynki, podwieszany sufit, wyburzenie ścianki łazienki która była w późniejszym czasie dobudowana w korytarzu i przeniesie łazienki do innego pomieszczenia, które będzie podzielone na 3 części, schody w kotłowni, nowe wejście na strych. Przy okazji chciałbym wyremontować budynek gospodarczy który stoi koło domu z lat 60. W budynku konstrukcja dachu jest do wymiany, więc tutaj musiałbym mieć pozwolenie, a budynek też nie ma planów. Może ktoś pomóc, bo jestem zielony w temacie budowy, remontów i stoję teraz przed dylematem, czy iśc do architekta i wyłożyć kasę na plany budynków, czy to nie będzie koniczne i szkoda kasy?

poniedziałek, 22 maja 2017

wahanie

Skoro podczas postoju masz 12 C a podczas pracy 3.2-3.6 to delta jest na poziomie 8-9 stopni to chyba troche za dużo. Zastanawiam się co oznacza funkcja "czas przetaczania" Normalnie mam auto, ale waham się czy nie przestać grzać. I czy właśnie w tej funkcji nie powinienem zmienić na Lato lub tylko cwu?Rejestr BAE to temperatura aktywacji ogrzewania Rejestr BAF to czas od momentu gdy temperatura zmaleje poniżej temperatury aktywacji do momentu, gdy pompa zacznie grzać. Jeśli ustawisz odpowiednio niską wartość BAE (8... 10... 13 C ) i odpowiednio wysoką wartość czasu (np 12... 24 ... 36 h) to do czasu gdy te waruni nie zostaną spełnione pompa nie zacznie grzać CO a CWU będzie normalnie działać. Dobrze dobierając wartość obu rejestrów jesteś w stanie tak skonfigurować swoją pompę, że gdy na jesień zacznie robić się chłodno to ona sama stopniowo zacznie dogrzewanie domu. Ja chłodzę aktywnie, ale dopiero jak temperatura przekroczy 29 to pompa włącza sie automatycznie więc na razie nie chłodziłem zbyt często. Sprawność świetna, bo pompa pobiera w tym trybie ok 240-300 W/h a wytwarza od 3-5 kW/h chłodu. O COP-ie nie będę pisał bo niektórym się to nie podoba U mnie będzie z tym problem bo zyski słoneczne są dość duże (proporcjonalnie) w stosunku do zapotrzebowania domu na ogrzewanie, więc jeśli jest słonecznie, to w domu jest cieplej, a gdy jest pochmurno to chłodniej. Najbardziej jest to odczuwane w okresie przejściowym Bo może to śmieszne ale nawet nie wiem.jak wyłączyć grzanie co U mnie jak pompa nie pracuje to temperatura rośnie bo nagrzewa się od otoczenia, dlatego aby zmierzyć temperature jaka wraca z DZ to w czasie postoju pompy wymuszam recznie wlaczenie obiegówki DZ i po 6-8 minutach odczytuje temperature. Zobacz w wejściach w zakładce Sprężarka na końcu tej zakładki... może nie masz bo Tomek mówił coś o eksperymentalnym sofcie U mnie po około 2 czy 3 tygodniach doszedł do 5.3 . Tylko, że ja mam poziome DZ i większość pracy pompy to chyba idzie na CWU (ok 550 L/dobe) przy czym temperatura wody z sieci to ok 6-7 C a grzeje do 38/45 w drogiej/taniej taryfie od 2 tygodni, wczesniej caly czas grzalem do 38 wiec COP byl lepszy a teraz to mniejsze rachunki bede mial za prąd ale JAZ/SCOP gorszy. Pokazuje tam SCOP, chwilowy COP i co jak dla mnie jedno z ciekawszych to podaje chwilową moc grzewczą Wczoraj to bylo 5.3/3.6 przy 23% mocy inwertora czyli 30 Hz

sterowanie

Widać, że masz dobre DZ i ładnie(szybko) Ci się regeneruje.Jak ręcznie włączyłeś wymagania DZ i ustawiłeś pompkę DZ na 99.9 % to jak długo odczekałeś zanim wyszedłeś z ręcznego sterowania ? Wyjście z ręcznego sterowania wyłącza od razu pompkę DZ i dlatego pisałem o tych kilku minutach pracy pompki. Sprawdź jeszcze czy jak zmienisz szybkość pompki, to czy faktycznie ona będzie chodzić wolnej (mniej ją słychać), bo może nie jest sterowana proporcjonalnie. 70 Hz to częstotliwość pracy sprężarki, w menu ręcznego sterowania (teraz jestem w pracy i nie pamiętam który to rejestr ) szybkość pracy pompki DZ jest wyrażona w %. Tylko nie pomyl się w rejestrach, żebyś nie włączył sprężarki bez pompek DZ i GZ bo możesz mieć kłopoty poniedziałek okno nr 1 - ustawiam start np. 00.01, koniec 06.00 drugie okno - start 13.00 stop 15.00 i brakuje mi ustawienia na 22.00-24.00 ustawiłem sobie zadaną temp. 23 stopnie, drugie (zmniejszenie) to 20 oznacza to według instrukcji - że w godzinach zadanych (tanich) grzeje 23 (w zależności od histerazy krzywych itp oznacza to jakąś tam temperaturę w podłogę - u mnie akurat 28 stopni przy ustawieniu 23), natomiast poza tymi godzinami (czyli w drogiej taryfie) jak temp. na wejściu w GZ spadnie poniżej 20 to się załączy grzanie tych 20.... ustawiłem sobie teraz przedział czasowy trochę inaczej okno nr 1 - start 22.00 stop 06.00 okno nr 2 - start 13.00 stop 15.00 no i zaobserwowałem że np. o 23 pompa grzeje - ale 20, zamiast 23 zupełnie jakby to ze start jest późniejszy niż stop (22 godzina do 6 godziny) zamotał sterowaniem bo w oknie od 13-15 wszystko działa bez zarzutu o 13 włącza grzanie na 23 o 15 się wyłącza pomyślałem że to może byc powód czyszczenie kanalizacji WUKO - że powinienem ustawić okna inaczej, żeby sterownik ne głupiał np. okno 1 - start 00.01- koniec 06.00 okno 2 - start 13.00-15.00 ale wtedy tracę dwie godziny od 22-24 Inna sprawa, że temperatura na wyjściu pompy do DZ będzie się zmieniać wraz z warunkami pracy i na początku jak się włączy i jest duże zapotrzebowanie na ciepło to zawsze zejdzie do niższych temperatur, ale potem gdy pompa dogrzeje do właściwe temperatury wylewkę to pompa zmniejsza swoją moc tak by tylko rekompensować to co traci wylewka. I wtedy najlepiej odczytać temperaturę DZ. U mnie jak startowała to w największe mrozy (tej zimy) temperatura na wyjściu pompy spadła raz do -2 ale po ok godzinie była już ok +1 C. Inna rzecz to to, że na razie maksymalną moc pompy mam zdławioną do 70 Hz (na 120-130Hz max), bo w takich warunkach pompa ma największą sprawność (COP) Zobaczę jak się w pełni sprawuje dopiero jak tam zamieszkam, bo wedle obliczeń na ogrzanie CWU przez rok będę potrzebować tyle samo ciepła co na ogrzanie domu http://przylacza.com.pl/usuwanie-awarii-kanalizacji/. Ale latem planuję zrzucać ciepło z domu do ziemi (pompa z aktywnym chłodzeniem) aby je regenerować, ewentualnie jak będę miał jeszcze pieniądze, to pomyślę nad płotem energetycznym gdyby DZ nie wyrabiało U mnie ostatnimi czasy na DZ (poziome 4x100m) mam ok 6 (5.8-6.6) a podczas pracy 3.2-3.4 C, delta trochę mała (bo według instrukcji powinna być pomiędzy 3 a 5 K) ale na razie mam tylko podłogówkę na dole a klimakonwektory jeszcze nie są podłączone i nawet na najmniejszych obrotach pompa ma za dużą moc. Z resztą w poniedziałek wyłączyłem już pompę, bo to co się nagrzeje w ciągu dnia (zyski od nasłonecznienia) wystarcza do następnego dnia a temperatura jest tak ok 20 C